TUNNIT

Alta löydät viikkoaikataulumme ja mahdolliset tulevat kurssit

Tervetuloa liikkumaan ja urheilemaan voimistelu- ja ryhmäliikuntatunneille lähelle Turun keskustaa! Tuntimme pidetään Kupittaanpuiston lähistöllä lähialueen kouluilla tai seuramme omassa kerhotilassa Uudenmaankadulla.

Ilmoittautuminen kaikille tunneillemme tapahtuu Hoika-jäsenrekisterin kautta tästä linkistä.

Voit osallistua aikuisten ryhmäliikuntatunneillemme 6 euron kertamaksulla tai varmistaa paikkasi kauden kaikille tunneille ilmoittautumalla jäsenrekisterimme kautta. Sinun tarvitsee ilmoittautua vain kerran sinua kiinnostavalle tunnille. Voimisteluryhmien ja -joukkueiden tunneille voit tulla tutustumaan kerran ilmaiseksi, ennen kuin ilmoittaudut ryhmään.

KEVÄÄN 2024 VIIKKOAIKATAULU

Kevätkausi 8.1.2024 alkaen. Kevään ensimmäisellä viikolla vietämme perinteisesti Voimisteluviikkoa, jolloin kaikki ovat tervetulleita tutustumaan tunneille maksutta.

Voimistelu

AURELIA soveltava voimistelu (yli 4-vuotiaat) Tutustu joukkueeseen >>
Keskiviikko klo 17:15–18:00 | TRV:n kerho (Uudenmaankatu 16)

AAVA (2015-2016 syntyneet) Tutustu joukkueeseen >>
Tiistai 18:00-19:00 | TRV:n kerho (Uudenmaankatu 16)

AMELIA (2013-2014 syntyneet) Tutustu joukkueeseen >>
Keskiviikko 16:00-17:30 | Luostarivuoren koulu (Luostarinkatu 13)
Torstai 16:30–18:00 | TRV:n kerho (Uudenmaankatu 16)

AISHA (yli 20-vuotiaat) Tutustu joukkueeseen >>
Keskiviikko 18:00-20:00 | Puropellon koulu (Sepänkatu 11)
Torstai 19:00–20:30 | TRV:n kerho (Uudenmaankatu 16)

Ryhmäliikunta

MAANANTAI
16:00-17:00 Kuntojumppa, eläkeläiset | Marika L. | Puropellon koulu (Sepänkatu 11)
17:00-18:00 Kuntojumppa | Marika L. | Puropellon koulu (Sepänkatu 11)

TIISTAI
17:00-18:00 Tanssi Aina | Anna H. | TRV:n kerho (Uudenmaankatu 16)

KESKIVIIKKO
18:00-19:00 Lihaskunto | Pauliina F.| Puropellon koulu (Sepänkatu 11)

TORSTAI
18:00-19:00 Voimaa kehoon kuulalla | Marika L. | TRV:n kerho (Uudenmaankatu 16)

Tuntikuvaukset

Voimistelukoulu (Satujumppa)

Voimistelukoulussa harjoitellaan joukkuevoimistelun alkeita ja tutustutaan erilaisiin voimisteluvälineisiin leikkiä ja liikunnan iloa unohtamatta! Tunneilla luodaan pohja joukkuevoimistelua varten.

Joukkuevoimistelu

Joukkuevoimistelu on taitolaji, jossa musiikki ja taidokkaat voimisteluliikkeet, kuten notkeat tasapainot, ketterät akrobatialiikkeet, korkeat hypyt ja sulavat vartalonliikkeet yhdistyvät esteettiseksi kokonaisuudeksi. Voimistelijoilta laji vaatii monipuolisia fyysisiä ominaisuuksia, kuten liikkuvuutta, nopeutta, voimaa ja kestävyyttä.

Tanssillinen voimistelu

Tanssillinen voimistelu on kiehtovia koreografioita, musiikin ja liikkeen synnyttämiä kertomuksia. Perusvoimistelutaidot muodostavat lajin pohjan, jonka lisäksi harjoitellaan oikeanlaista keskustaliikuntatekniikkaa ja liikkeiden ja hengityksen sitoutumista toisiinsa.

Soveltava voimistelu

Soveltavan voimistelun tuntien tarkoitus on löytää erilaisia mahdollisuuksia liikunnan toteuttamiseksi. Soveltava voimistelu edistää fyysisten ominaisuuksien, kuten voiman, koordinaatiokyvyn ja tasapainon, lisäksi myös ryhmässä toimimisen taitoja, rohkeutta ja itsensä hallitsemisen tunteita.

Voimistelun erityisryhmän tunneilla tutustutaan voimisteluun lajina, harjoitellaan rytmiselle voimistelulle ominaisia harjoitteita ja liikkeitä. Ryhmä on osa Voimisteluliiton Erityistä voimaa -hanketta.

Tanssi Aina

Hauska ja helppo tanssitunti mukaansa tempaavan musiikin tahtiin, tavoitteena hiki ja hyvä mieli.

Kuviot ja koreografiat ovat helposti omaksuttavia ja vailla hyppyjä, joten tunti sopii sekä aloittelijoille että kokeneemmille tanssijoille.

Kuntojumppa

Kaikenikäisille suunnattua tehokas peruskunto- ja kuntopiiriharjoittelua, jossa hyödynnetään vartalon omaa painoa. Tunti sopii niin aloittelijoille kuin kokeneemmallekin jumppaajalle, sillä pystyt itse vaikuttamaan tunnin tehokkuuteen.

Kuntojumppa, eläkeläiset

Tunneilla kasvatetaan peruskuntoa mm. erilaisten kuntopiirien muodossa. Helppoa, rauhallista ja tehokasta perusliikuntaa askeltaen ja lihaskuntoa kohottaen. Voimaa ja tasapainoa jokapäiväiseen elämään peruskuntoa ylläpitäen eri tarpeet huomioiden.

Lihaskunto

Tehokkaalla tunnilla kehitetään koko kehon lihaksiston kuntoa, Harjoitteissa käytetään apuna erilaisia liikuntavälineitä, kuten kuminauhoja, hyppynaruja, kahvakuulia ja köysiä sekä renkaita. Tunti toteutetaan osittain kuntopiirinä, ja tunti kasvattaa kuntoa nopeasti, polttaa rasvaa tehokkaasti sekä tekee hyvää verenkiertoelimistölle.

Voimaa kehoon kuulalla

Tunti sopii erinomaisesti jo aikaisemmin kahvakuulaa ja lihaskuntoharjoittelua harrastaneille.

Harjoittelussa korostuvat oikean suoritustekniikan löytäminen, liikkuvuuden ja lihasvoiman parantaminen. Tunnit koostuvat lämmittelystä, tekniikkaharjoitteista ja monipuolisista liikepattereista. Harjoittelu on toiminnallista ja vauhdikasta!

0400-262733 (arkisin klo 17 jälkeen)