Tietoa toiminnasta, valmennuksesta ja maksuista

Tervetuloa voimistelemaan TRV:n voimistelujoukkueisiin ja -ryhmiin!

Olemme keränneet tälle sivulle linkkejä voimistelun kannalta tärkeisiin aiheisiin, tutustuthan niihin ennen kauden alkua. Ota meihin yhteyttä, jos sinulle heräsi jotain kysyttävää voimistelusta tai harrastamisesta Turun Riennon Voimistelu ry:ssä.

Turun Riennon Voimistelussa on joukkuevoimistelussa kaksi harjoituskautta: kevät ja syksy, jonka lisäksi joukkueet voivat halutessaan harjoitella myös kesällä.

Voimistelija ja perheensä sitoutuvat aina yhteen kauteen kerrallaan: joko kevät- tai syyskauteen. Joukkueen jäsenyys harjoituskauden alussa merkitsee perheelle sitoutumista kautta koskeviin valmennus- ja joukkuemaksoihin, sekä voimistelijalta sitoutumista harjoituksiin ja muuhun yhteiseen toimintaan.

Maksut

Kausimaksuun sisältyy valmennusmaksu (myös etä- ja omatoimitreenit) ja joukkueen harjoitusmäärän mukainen salivuokra. Kausimaksuja ei palauteta, jos voimistelija lopettaa kesken kauden. Kausimaksu on mahdollista maksaa osissa, ota silloin yhteyttä rahastonhoitajaamme (trvoimistelu@gmail.com).

Erikseen maksettavat joukkuekohtaiset kulut:

• Kerran vuodessa maksettava TRV:n jäsenmaksu,
  • kilpailu- ja seuran edustusasut
  • välineet,
  • leirit
  • mahdolliset lisä- ja erikoistunnit (mm. kesätreenit, baletti, yms.),
  • ulkopaikkakuntakilpailuiden majoitukset ja kuljetukset,
  • varustehankinnat,
  • Voimisteluliiton lisenssit

Voimistelulisenssi

Jokaisella Voimisteluliiton alaisiin kilpailuihin ja tapahtumiin osallistuvalla urheilijalla tulee olla voimassa oleva kilpailulupa eli lisenssi. Lisenssi on voimassa 1.9.–31.8. Lisenssitasoja on neljä erilaista:

• Stara-tapahtumiin osallistuvat: Stara
  • Harraste-sarjat: Harraste
  • 8-10v., 10-12v., sekä kilpa-sarjat : Kilpa B
  • SM-sarjat: Kilpa A

Lisenssi hankitaan Voimisteluliiton Hoika-järjestelmän kautta. Jäsenrekisteristä valitaan ”Lisenssien osto” ja ”Urheilija”. Sivu ohjaa oikean lisenssin valinnan jälkeen maksun verkkopankkiin, jolloin maksu on tehtävä heti lisenssiä ostettaessa.

Valmennuksen harjoituskaudet

Kevätkausi: tammi-toukokuu
Syyskausi: elokuu-joulukuu

Voimistelujoukkueet voivat halutessaan treenata kesä-heinäkuussa, mutta nämä treenit laskutetaan erikseen. Hinta määräytyy joukkueen yhteisten treenien lukumäärästä.

Tutustumis- ja kertamaksut

Uudet jumpparit voivat tulla tutustumaan TRV:n voimistelutunneille kerran ilmaiseksi ennen ilmoittautumista.

Jäsenmaksu

Kausimaksun lisäksi jäseniltämme peritään kerran vuodessa maksettava 10 € suuruinen seuran jäsenmaksu. Maksu veloitetaan kerran vuodessa, vuoden ensimmäisen ilmoittautumisen yhteydessä.

Alennukset

Opiskelija- ja eläkeläiskortilla saa 5 € alennuksen. Voimistelutunteja koskien myönnämme sisaralennuksia. Ei koske kursseja tai kertamaksuja.

Jos voimistelija aloittaa joukkueessa voimistelemisen kesken kauden (syksyllä syysloman jälkeen ja keväällä talviloman jälkeen), hän on oikeutettu 25 % alennukseen kausimaksusta.

Vakuutus

Voimistelijoita ei ole vakuutettu Turun Riennon Voimistelu ry:n puolesta. Voimistelutapahtumiin ja -kilpailuihin osallistuminen vaatii voimistelijalta vakuutuksen ja lisenssin.

Voimistelu on joukkuelaji

Joukkueen jokainen jäsen on yhtä tärkeä ja merkittävä osa ryhmää. Tämän vuoksi ylimääräiset poissaolot harjoituksista aiheuttavat haasteita muun joukkueen harjoittelulle ja ryhmäytymiselle. Etukäteen tiedossa olevat poissaolot johtuen esimerkiksi lomamatkoista yms. tulee ilmoittaa mahdollisimman pian, jotta valmentajat voivat ottaa poissaolot huomioon kauden suunnittelussa.

Voimistelijoiden oletetaan jatkavan aina seuraavalle kaudelle samassa joukkueessa. Kun uusi kausi alkaa ja voimistelija on aloittanut uuden kauden joukkueessa, sitoutuu voimistelija lähtökohtaisesti koko tulevaan kauteen ja siitä aiheutuviin kustannuksiin.

Seuravaatteet

Seuran voimistelijoita suositellaan hankkimaan seuran edustusasu, jota voimistelijat voivat käyttää erilaisissa voimistelutapahtumissa sekä kilpailuissa. Edustusasu koostuu TRV-edustushupparista ja TRV-topista. Seuravaatteiden tilaus tapahtuu verkkokaupan kautta (sinun ei tarvitse olla TRV:n jäsen tilataksesi seuramme logolla varustettuja vaatteita ja asusteita).

Valokuvaus ja videointi

Seuran tai joukkueiden edustajat valo- ja videokuvaavat voimistelijoita ja joukkueita harjoituksissa sekä kilpailuissa ja tapahtumissa. Valokuvia ja videotallenteita hyödynnetään Turun Riennon Voimistelun ja joukkueiden sosiaalisen median kanavissa sekä TRV:n verkkosivuilla. Voimistelijan tulee huolehtia kauden alussa, että kuvauslupa on kunnossa.

Kilpailut ja esiintymiset

Joukkueen valmentaja määrittelee kauden alussa kilpailut ja/tai Stara-tapahtumat, joihin joukkue osallistuu. Kaikki kilpailut ja Stara -tapahtumat löytyvät Suomen Voimisteluliiton Kisanet -palvelusta. Kisanetistä löytyy kattavasti tietoa kilpailuista ja Stara-tapahtumista kuten kilpailuinfot, aikataulut, suoritusjärjestykset ja ohjeet yleisölle.

Kilpailujen ja Stara-tapahtumien lisäksi joukkueet esiintyvät kauden aikana seuran joulu- ja kevätnäytöksissä.

0400-262733 (arkisin 17 jälkeen)