Valmentaminen TRV:llä

Kiinnostunut valmentamisesta?

HAE TÄSTÄ valmentajaksi Turun Riennon Voimisteluun!

Sisäiset koulutukset

Kauden aikana pidämme 1-3 pakollista ohjaajapalaveria, joissa keskustellaan tulevasta/menneestä kaudesta, jaetaan kokemuksia sekä hyväksi todettuja oppeja.

Tämän lisäksi pyrimme järjestämään kauden aikana rennon koulutuspäivän, joissa hyödynnetään seuran sisäistä tietotaitoa ja keskustellaan yhteisesti, päivän aiheena voi olla mm. sosiaalinen media, ensiapu ja terveelliset välipalat.

Valmentajakoulutukset

Tuemme valmentajiemme ja ohjaajiemme kouluttautumista vuosittain noin 100 eurolla. Yli 100 euron koulutuksien kohdalla neuvottelethan asiasta hallituksen kanssa (laita sähköpostia osoitteeseen trvoimistelu@gmail.com).

Toimi näin ilmoittautuaksesi Voimisteluliiton koulutuksiin (voit osallistua myös muun järjestäjän koulutuksiin):

1. Tutustu koulutuspolkuihin (voimistelu ja ryhmäliikunta) sivun lopusta
  2. Selvitä mikä koulutus sinun tulee suorittaa edetäksesi koulutuspolullasi, milloin ja missä koulutus pidetään ja mitä koulutus maksaa
  3. Täytä TRV:n koulutushakemuslomake ja toimita se osoitteeseen trvoimistelu@gmail.com. Saat lomakkeen kerholta tai laittamalla viestiä edellä mainittuun osoitteeseen
  4. Kun TRV hyväksyy koulutushakemuksesi - ilmoittaudu Koulutusrekisterin kautta koulutukseen
  5. Osallistu koulutukseen ja hyödynnä oppeja tunneilla! :)

ARVI-koulutus on kaikille TRV:n voimisteluohjaajille ja -valmentajille pakollinen. Koulutus on ilmainen ja se suoritetaan verkkokoulutuksena.

Tutustu alla Voimisteluliiton koulutusjärjestelmään

Klikkaa kuvaa ja siirry ohjaajien ja valmentajien tietopankkiin

Koulutushausta löydät mielenkiintoiset koulutuspolkusi seuraavat koulutukset ja kehitä itseäsi valmentajana.

Koulutusrekisterissä voit mm. tutustua koulutustarjontaan, ilmoittautua koulutuksiin, tarkastella suoritettuja koulutuksia ja pitää omaa oppimispäiväkirjaa

Lasten, nuorten ja lajien koulutuspolku (voimistelu)

Lue tästä lisää lasten, nuorten ja lajien koulutuspolusta. Ohjaaja/valmentaja voi hakea tasotodistusta, kun seuraavat vaatimukset on suoritettu:

I-TASO

Ohjaajan ja valmentajan koulutuksen ensimmäinen tasotodistus sisältää: Voimisteluohjaajan startti, vähintään 40 h muita koulutuksia (II-tasolle hakeutuville valmentajille pakollisia koulutuksia ovat: Voimisteluohjaajan startti, Lajitaidon peruskoulutus, Fyysisen valmennuksen peruskoulutus, Valmennuksen suunnittelun ja seurannan peruskoulutus, lajikohtainen lisäpäivä sekä oman lajin tuomarikoulutus.), oppimista tukeva järjestelmä seurassa (vähintään I-tason oppimispassi) sekä yhden vuoden ohjaaja-/valmentajakokemus.

II-TASO

Ohjaajan ja valmentajan koulutuksen toinen tasotodistus sisältää: Voimisteluvalmentajien jatkokoulutus ja yhden vuoden ohjaaja-/valmentajakokemus.

Huom! Voit osallistua voimisteluvalmentajien jatkokoulutukseen, kun olet suorittanut seuraavat I-tason opinnot: Voimisteluohjaajan startti, Lajitaidon peruskoulutus, Fyysisen valmennuksen peruskoulutus, Valmennuksen suunnittelun ja seurannan peruskoulutus, lajikohtaisesti suoritettava lisäpäivä ja oman lajin tuomarikoulutus.

III-TASON TUTKINTO

Valmentajan koulutusten korkein taso sisältää: Lajitutkinto ja min. 2 vuoden ohjaaja-/valmentajakokemus. Voit hakea valmentajille suunnattuun lajitutkintoon, kun olet suorittanut I- ja II-tason tasotodistukset tai hankkinut muulla tavoin vastaavan osaamisen.

Lajitutkinnon jälkeen valmentaja on perehtynyt monipuolisesti valmennuksen eri osa-alueisiin lajinsa näkökulmasta ja osaa luoda ja hyödyntää erilaisia seurannan välineitä valmennuksensa tueksi.

Aikuisten ohjaajien koulutuspolku (ryhmäliikunta)

I-TASON TASOTODISTUS

• yhteensä 50 tunnin koulutuskokonaisuus: Ryhmäliikunnan ohjaajan startti sekä muu koulutus kiinnostuksen mukaan (esim. Kehonhuolto-, Tanssitreeni- tai Tehotreeni -koulutukset)
  • vähintään yhden vuoden ohjaajakokemus (min. 1h/viikko).

II-TASON TASOTODISTUS

• Taitavaksi ohjaajaksi -koulutus tai HydroBic -koulutus.

Lue lisää aikuisten ryhmäliikunnan ohjaajien koulutuspolusta

Turun Riennon Voimistelu ry
trvoimistelu@gmail.com
0400-262733 (arkisin 17 jälkeen)