TRV seuraa tiiviisti koronavirustilannetta – tällä hetkellä toiminta jatkuu normaalisti

12.3.2020

Myös me TRV:llä seuraamme tiiviisti koronavirustilannetta ja sen vaikutusta toimintaamme. Tällä hetkellä toiminta jatkuu normaalisti.

Muistathan kuitenkin, että jo pieni nuha on syy jäädä kotiin. Lisäksi oikea yskimistekniikka ja hyvä käsihygienia on äärimmäisen tärkeää ja kasvojen koskettelua tulee välttää. Näistä on hyvä muistuttaa myös lapsia. Ohje on kuitenkin lapsen vielä vaikea muistaa, ja siksi erityisesti lasten on tärkeää jäädä kipeänä kotiin; oli sairauden syy sitten mikä tahansa. Muistathan tiedottaa valmentajia ja ohjaajia, jos lapsesi on pois voimistelutunneilta.

Olemme Voimisteluliiton alainen seura ja liitto linjaa seuraavaa: ”Kaikkia riskiryhmiin kuuluvia lapsia, nuoria ja aikuisia kehotetaan välttämään harrastustunneille, treeneihin ja tilaisuuksiin osallistumista. Lasten ja nuorten osalta huoltajilla on oikeus tehdä omia päätöksiä lapsen osallistumisesta treeneihin, myös kilpailu- ja valmennuspuolella.”

Myös kättelyä, halailua ja muuta läheistä kontaktia tulee välttää. Harjoituksissa käytetään vain omia juomapulloja ja pyyhkeitä.

Ulkomaan matkalla olleiden jäsenten tulee Suomeen saapumisen jälkeen olla 14 päivän ajan osallistumatta harjoituksiin tai ryhmäliikuntatunneille sekä olla tapaamatta joukkuekavereita. Karanteenilla estetään tartuntoja mahdolliselta oireettomalta tartunnankantajalta muihin henkilöihin.

Ilmoittelua ja tiedotuksia kannattaa seurata seuramme somessa ja nettisivuilla. Tiedotamme lisää, jos ja kun tilanteeseen tulee muutoksia.

TRV seuraa Voimisteluliiton ja viranomaisten ohjeistuksia.

Voimisteluliiton tiedotteita voit seurata täältä.

Terveyden- ja hyvinvoinnin laitos (THL) seuraa valtakunnallista ja kansainvälistä tilannetta ja antaa ohjeita tartuntojen ehkäisyssä täällä.