Lue Voimisteluliiton päätökset koronavirukseen liittyen

13.3.2020

Suomen hallitus linjasi torstaina 12.3. koronaviruksen hillitsemiseksi tehtävät toimenpiteet. Hallituksen linjausten mukaisesti kaikki yli 500 hengen yleisötilaisuudet, myös voimistelukilpailut ja -tapahtumat perutaan toukokuun loppuun saakka.

Kaikki voimistelun kilpailut, tapahtumat ja leirit on peruttu pääsiäiseen (14.4.2020) saakka. Voimisteluliitto seuraa ja arvioi tilannetta ja viranomaistiedotusta säännöllisesti. Mahdollisista muutoksista tiedotetaan seuroille ja voimistelu.fi sivustolla välittömästi.

Koronavirustilanteen vaikuttaessa kilpailu- ja tapahtumajärjestelyihin Voimisteluliitto linjaa seuraavaa:

• Lisenssimaksuja kuluvalta lisenssikaudelta ei palauteta.
  • Mikäli kilpailua on mahdollista siirtää myöhempään ajankohtaan perumisen sijaan, on se suositeltavaa. Siirto koordinoidaan lajipäällikön tai tapahtumavastaavan kanssa.
  • Peruuntuneiden kilpailujen ja tapahtumien osalta noudatetaan kilpailukutsuissa mainittuja peruutusehtoja. Jo maksetuilla osallistumis- ja ilmoittautumismaksuilla katetaan järjestävälle taholle peruutuksesta aiheutuvia kuluja, mutta mikäli kuluja ei ole syntynyt, suositellaan jo maksettujen osallistumis- ja ilmoittautumismaksujen palautusta.

Lue Voimisteluliiton uutinen kokonaisuudessaan tästä linkistä.

Ilmoittelua ja tiedotuksia kannattaa seurata seuramme somessa ja nettisivuilla. Tiedotamme lisää, jos ja kun tilanteeseen tulee muutoksia. TRV seuraa Voimisteluliiton ja viranomaisten ohjeistuksia.

Terveyden- ja hyvinvoinnin laitos (THL) seuraa valtakunnallista ja kansainvälistä tilannetta ja antaa ohjeita tartuntojen ehkäisyssä täällä.